Thursday, November 25, 2010

Ikhlas dari hati

Tak tahu kenapa tiba-tiba rasa nak update blog...tapi blog pagi nie agak berlainan sedikit, sebab tiba-tiba teringat something...sebenarnya tadi dah nak tido, tapi tiba-tiba boley terfikir pulak pasal kehidupan...tiba-tiba teringat balik semua yang pernah terjadi dalam hidup aku...

aku baru jek mula exam dan soalannya sangatlah susah sampai terpaksa minta tolong lecture...disebabkan teringat soalan yang susah nilah aku boley berfikir mengenai kehidupan...sekarang ni dah semester lima, sem depan akhir...tapi aku tak tahu apa yang aku dah capai...aku tak tahu apa yang aku dah sumbangkan...

bila fikir-fikir balik, selain dari family, kawan-kawan dan pengalaman lepas, sebenarnya ada 2 orang yang sangat-sangat memberi pengaruh yang besar dalam kehidupan aku selepas aku SPM...

orang yang pertama ni aku kenal sejak dari tingkatan 4 lagi...aku rapat dengan dia sebab die salah seorang guru dalam sidang redaksi majalah sekolah...die nilah yang banyak bagi aku semangat dan nasihat...aku ingat lagi masa aku jatuh sebab result, masa aku nangis sebab kecewa, aku nangis sebab stress, dialah tempat aku selalu mengadu...die tak jemu mendengar, die tak jemu melayan aku...hampir semua kekuatan dan ketabahan aku tuk terus berdiri dan bertahan dengan semua yang terjadi ni adalah disebabkan die...nasihat die, kata-kata semangat yang die selalu bagi aku selalu ingat...hampir 6 tahun aku kenal die dan 6 tahun jugak die tak jemu bagi nasihat dekat aku...aku sangat-sangat menghargainya...dan melalui die jugaklah aku belajar mengenai erti kehidupan...


inilah die insan yang banyak tolong aku since aku sekolah lagi...Pn. Norhazdlin...cikgu thanx a lot sbb slalu ada masa saya sudah...thanx sbb x jemu-jemu melayan kerenah saya..honestly, saya sangat rindukan kenangan dengan cikgu...saya tak tahu mana saya boleh cari lagi seorang guru yang boleh menjadi pendengar, yang boleh jadi sahabat, yang boleh mendengar, yang tak jemu melayan saya...thanx a lot cikgu..luv u very much...

p/s 1: sory saya ambil gamba cikgu kat fb cikgu...
p/s 2: orang yang kedua dekat next entry..

No comments: