Saturday, July 31, 2010

Percutian yang best.... =)

akhirnya dapat juga aku keluar dari UUM...meninggalkan segala masalah, meninggalkan segala asimen yang bertimbun...meninggalkan kesemua kekusutan dalam otak aku neh menuju ke Baling...aku pergi dengan rumate dan juga coursemate die...aku an boley masuk dengan semua orang...hehehe...

sebenarnya rumate aku g Baling sbb nak wat research sal asimen...tp dah alang2 ak pun ikutlah sekali...kitaorang pergi dengan 2 buah kereta...khamis malam kul 9 kitaorang bertolak ke Baling...smpai kat sana dlm pukul 1 pagi...kitaorang duduk kat umah ayah angkat Ifa...makan2 jap, pastu dalam pukul 2 kitaorang bergerak g kolam air panas ulu legong...pegi jalan kaki jek sbb tmpt tu tak adalah jauh sgt, just depan umah ayah angkat Ifa jek...lepak kat situ main air panas adalah smpai pukul 4 pagi...memang bestlah...

esoknya, pegi teman Ida ngn coursemate die buat research kat sekitar Ulu Legong...tengahari balik, tolong mak angkat Ifa masak...pas masak pergi berkelah kat sungai angkat...memang lagi bestlah...lauk pulak memang sedap...kari ayam kampung, sotong dan petai masak sambal,ikan pari kukus dengan nasi panas...memang terbaiklah..dua kali jugaklah aku tambah nasi...

lastly dalam area kul 4 petang kitaorang bertolak balik...tp tak terus balik, pegi singgah rumah Ida ngan rumah Ewa dulu...dalam perjalanan balik Wani tak larat nak bawa kete...so aku kena bawak kete...mula2 aku ingat nak bawak kete dari baling smpai jitra jek...sbbnya aku takut jalan yang banyak traffic light...tp last2 skali dengan tunjuk ajar dari Wani aku berjaya bawak dari Baling ke UUM...memang tak sangkalah...perjalanan tuh dahlah ambil masa 3 jam lebih...huhu...papepun, semuanya dah selamat sampai...

3 comments:

loncengminda said...

hehe... have a sweet journey right...

Khalidah Khair said...

hehehe...yups...a memories...

hamzah ian said...

wa.. nice