Wednesday, February 16, 2011

Main masak-masak

Semalam adik-adik aku kat sini
tiba-tiba wat request nak makan nasi goreng
tapi yg masaknya akulah
huhuhu....

disebabkan semalam diorang keluar
menghabiskan duit yang banyak
so aku suruh diaorang beli bahan-bahannya
sepanjang proses nak siapkan nais goreng tuh
penat sungguh aku melayan si Aini ngn Bella
macam-macam peel yang kua bila dorang lapar
lebih-lebih lagi aini...

memang mencabar masak nasi goreng kat sini
ialah masaknya bukan kat atas dapur
masak dalam kuali
tapi kitaorang masak dekat dalam periuk nasi
nasi yang dimasaknya pulak bukan sikit
tapi gila punya banyak

bila time makan tu
rasa sayu jek tengok dorang
walaupun dorang duk ketawa tak habis-habis
sebabnya aku terfikir nanti mesti aku
akan rindukan dorang lepas ni
takpelah yang penting aku dah dapat 
gembirakan dorang

Nilah rupa nasi yang dimasak dalam periuk nasi.
ringkas jek nama pun nasi goreng bujang...

Agak besar bekas dan agak banyak nasi
yang dimasak...

Pencuci mulutnya donut
tapi bukan Dunkin Donut ataupun
Big Apple ye
kat Sintok ni jgn berangan nak dpt makan
Big Apple, kena pegi Mergong
So Nash Donut pun jadilah....

p/s: hanya gambar makanan saja yang ditunjukkan, 
gambar-gambar insan kelaparan tidak 
dapat dipaparkan atas sebab-sebab
tertentu...hehehehe...


=)

1 comment:

cerita gadis bunga said...

bile nak masak untuk dya pulak :P