Friday, January 21, 2011

Pelajar UiTM dihempap batu

Mula-mula masa aku baca tajuk berita ni
aku terkejut jugak
ialah peristiwa ni berlaku dekat area kawasan rumah aku
tapi aku tak adalah ambil kisah sangat 
sebab kawasan tu bagi aku memang bahaya

Tapi bila aku terus baca berita tu sampai habis
aku jadi konfius
sebab nama mangsa tu sama namanya dengan nama kawan baik aku
then tak lama lepas tu
kawan aku yang jatuh ni mesej aku beritahu jangan terkejut tengok
berita pasal die dekat dalam paper
tapi as a member siapa yang tak terkejut

Aku memang sedih bila dengar
dahlah aku memang tahu yang die memang dah lama sakit tulang belakang
tapi walaupun dia sakit, dia tetap sukakan aktiviti lasak

Aku ingat lagi
first kitaorang naik bukit broga tu tahun lepas
tulis je 3.5 km
tapi bila naik aku rasa cam berkilo-kilometer
mencanak gila bukit broga tuh
pastu memang jalan die sempit sangat
sempit tak apa lagi ni
ni siap ada gaung kat tepi

Kalau hari cuti macam nilah keadaannya...
walaupun bahaya tapi orang tetap gak daki..

Ni Nani...
ni waktu first time kitaorang naik bukit broga...


Tapi tulah
walaupun die da banyak kali naik bukit tuh
tapi kali ni nasib tak menyebelahi die...

Nani,
aku doakan kau sembuh cepat
lepas ni aku akan pastikan kau berpantang, hehehe
jangan lasak-lasak sangat sebab aku tahu kau degil
sila makan ubat mengikut arahan doktor sebab aku tahu kau tak suka makan ubat
dengar cakap mama ngan abah kau sebab aku tahu kau keras kepala
ingat semua tu, aku jauh nak tengok kau
pape pun aku doa kau cepat sembuh
kalau pape kau mesej je aku okei...

2 comments:

julia julie said...

lg 1 led..
jgn lpe minum susu~ :D

Nani Shahimi said...

baru terbaca.. sweet je korg.. ;)
luv u..