Thursday, December 9, 2010

Hate to say good bye...

Mengucapkan selamat tinggal, itulah perkara yang paling aku benci...aku tak suka nak ucapkan selamat tinggal lebih-lebih lagi untuk orang yang aku sayang...

tadi jiran depan bilik aku, kak chik balik...sem nie sem akhir die kat UUM...2 tahun die tinggal dekat depan bilik aku...tapi baru sebulan kami kenal rapat...bayangkan die dah nak abes blaja baru aku kenal die...

selama ni aku anggap die sangat sombong...sebab die tak pernah nak senyum kalau jumpa aku dan rumate..tapi bila aku kenal die, die sangat-sangat istimewa...sangat berbeza dengan apa yang aku bayangkan...itulah lain kali jangan pandang dari paras rupa sahaja...

dalam sebulan  yang penuh dengan tekanan sebab exam...sebulan yang penuh emosi, dan sebulan yang menguji kesabaran itulah kak chik hadir...die ceriakan hidup aku dengan tawa die...dengan telatah die, hilang semua yang tekanan yang ada...


aku selalu tergelak bila die selalu sebut ayat macam ni, "tak kisahlah tak mandi pun yang penting tetap cantik"...memang aku tak akan kering gusi tergelak...lebih-lebih lagi bila kak Chik buat dengan gaya tangan sekali...

sekarang die dah pulang ke tempat asal, pergi utuk meneruskan perjuangan yang masih belum selesai dan meneruskan perjalanan yang masih panjang...kadang-kadang timbul juga kesal dihati, kenapa aku tak kenal die sebelum ni lagi...

buat sahabat aku merangkap adik kepada kak chik, Ifa, terus terang aku katakan pada kau, yang kau sangat bertuah punya kakak seperti kak chik...dia sangat menyayangi dan menjaga kau...dia sangat memberi kau semangat ketika kau jatuh...kau bertuah ifa...dia menjaga kau bagaikan kau adalah adik kandung die...kau sangat bertuah sebab punya dia sebagai kakak walaupun kamu berdua tidak punya pertalian darah...


untuk kak chik, terima kasih tak terhingga untuk segala kenangan yang kak chik bagi walaupun sekejap...
terima kasih sebab ceriakan hidup alid dengan telatah dan lawak kak chik...
lepas ni xde sapa yang nak nyanyi dalam bilik air...
lepas ni time alid bukak pintu xde lagi kelibat kak chik...
maaf sebab alid tak dapat nak bagi apa-apa untuk kak chik...

maaf juga sebab tiada kenangan yg mampu alid cipta untuk kak Chik...
maaf sebab kadang-kadang kacau kak Chik...
hanya ucapan terima kasih je yang alid mampu bagi...
mengenali diri kak Chik adalah anugerah terindah buat alid semester ni...

alid doakan kak Chik akan berjaya mencapai apa yang kak Chik impikan...
terima kasih banyak-banyak kak Chik...

kak Chik bertuah punya adik seperti Ifa...
dan alid juga bangga punya sahabat seperti dia...
alid sayangkan kak Chik walaupun baru kenal ngn kak Chik...

i will miss u sis...

p/s: sory kak Chik alid amek gamba kat fb kak Chik...  =)

1 comment:

aqilah said...

die mmg baik..since tadika kitorg berkwn. dh besar masing2 bwk haluan meneruskan hidup. miss her so much