Sunday, June 26, 2011

Boom Boom Yeah Menembak!!

Sepatutnya entry ni aku tulis last week. Tapi biasalah akukan rajin. Macam-macam nak kena buat (tipu je ni). Sabtu minggu lepas 18 Jun bos aku merangkap penyelia organisasi aku ajak aku dan member praktikal aku pergi MENEMBAK. Yups menembak ye pembaca. Tapi bukanlah pergi menembak kat dalam hutan. Menembak kat lapang sasar Mantin, Seremban. Kitaorang pergi tu adalah atas sambutan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia. Kira hari dorang bersama media.

Mula-mula sampai mestilah aku pergi makan dulu. Makan dengan bos mestilah tak payah bayarkan. (Alhamdulillah). Sampai je kat lapang sasar tu aku dah cuak dah. Bila bos aku cakap yang aku ngan member aku pun kena join menembak jugak bertambah-tambahlah cuaknya aku ni. Yelah, aku mana pernah menembak, pegang pistol pun tak pernah.

Tapi setelah diberi penerangan oleh kakitangan bertauliah, aku pun telah berjaya membuat tembakan demi tembakan. Pergh macam handal sangatlah pulak. Aku tak ingat pistol jenis apa yang aku guna, biasalah bila dah cuak penerangan pun aku tak dengar sangat.

Selain dari dapat pengalaman pegang pistol dan main tembak-tembak, aku dapat gak kenal dan beramah mesra dengan journalist dari agensi lain macam dari sinar, metro, NSTP, utusan dan berita harian. Dorang sangat happening dan melayan aku macam orang biasa jugak. Kira dorang tak adalah layan aku macam budak praktikal yang tak tahu apa-apa. 

Buat-buat berani+handal je ni, padahal dalam hati cuak gila

Terima kasih kakak kat sebelah tu yang bagi tunjuk ajar dan ada
disebelah aku sepanjang menembak

Nilah pistol dan alatan lain masa menembak tu.

p/s: lama tak update blog sebab banyak benda yang berlaku

No comments: